Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Добрич, общ. Балчик, гр. Балчик, пл."21-ви септември" № 6, п.к. 9600
Код за междуселищно избиране: 0579
Телефон за връзка: 070018708
Адрес на електронна поща: grao@balchik.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 16:30, почивка 30 минути, като е осигурено непрекъснатост на процеса за обслужване на гражданите
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, указанияНеобходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Разрешение за строеж /копие/;
Геодезическо заснемане;
Копие от одобрения (съгласуван) инвестиционен проект;
Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ново на строеж;
Документ за собственост.
Квитанция за платена такса.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Център за административно обслужване , с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи в Център за административно обслужване;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към отдел „Териториално и селищно устройство”;
Извършва се проверка на представените строителни книжа, както и на строежа на място. Резултатите от проверката се отразяват в констативен акт за установяване съответствието на строежа с издадените строителни книжа и за това, че подробният устройствен план е приложен по отношение на застрояването. Ако в резултат на проверката се установят отклонения от издадените строителни книжа или одобрения ПУП, тези обстоятелства се отбелязват в акта и се описват допуснатите отклонения и нарушения. Актът се подписва от строителния техник, лицето упражняващо строителен надзор (техническия ръководител) и строителя. Ако някой от последните двама или техен представител не се яви до 24 часа след определения в поканата срок, акта се подписва от явилите се страни, като в него се отбелязват номерът и датата на поканата. Не явилата се страна се замества от служителя на общинската администрация.
Констативният акт за установяване съответствието на строежа с издадените строителни книжа и за това, че подробният устройствен план е приложен по отношение на застрояването се съставя в четири еднообразни екземпляра - по един за общинската администрация, за възложителя, за строителя и за строителния надзор и се съхранява от посочените лица. Екземпляр от акта се съхранява задължително на строежа за представяне на контролните органи при проверка. При поетапно изпълнение или при изпълнение на технологични участъци акта за установяване съответствието на строежа с издадените строителни книжа и за това, че подробният устройствен план е приложен по отношение на застрояването може да се състави поотделно за всеки етап или технологичен участък.
Издаване на констативен акт;
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице;
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.